هاست وردپرس

هاست وردپرس

 
اگر مدت زیادی است با اینترنت سروکار دارید،به احتمال زیاد لغت فایروال(firewall)برایتان آشناست.فایروال درست مثل دیواره ای که مانع گسترش آتش از قسمتی به قسمت دیگر می شود،عمل می کند وازهجوم انواع خطرات به شبکه محلی شما و یا کامپیوتر متصل به اینترنت جلو گیری می کند.به زبان ساده یک فایروال یک برنامه با یک قطعه سخت افزاری است که در محل اتصال شبکه شما به اینترنت قرار میگیردو اطلاعاتی را که میان رایانه های شما و اینترنت رد و بدل می شود، کنترل می کند.
برای اینکه با لزوم استفاده از فایروال آشنا شوید،فرض کنید شبکه شما بدون استفاده از فایروال به اینترنت وصل شود.در این صورت هر کسی می تواند به آسانی به هریک از رایانه هایتان دست یابد،آنرا بررسی و با آن اتصالFtpیاTelnetبر قرارکند،در آن صورت فکرش را بکنید که شبکه شما چه وضعی پیدا خواهد کرد.ولی با نصب فایروال در محل مناسب،اوضاع کاملا عوض می شود.در این صورت شما می توانید با تنظیم فیلترهای فایروال،قوانین مورد نظر خود را روی شبکه تان اعمال کنید.تعیین کنید که کاربران شبکه شما میتوانند به چه سایت هایی وصل شوندواجازه دارند چه فایل هایی را به اینترنت بفرستند ودریافت کنند.به این ترتیب براحتی میتوانید رایانه تان را مدیریت کنید.
حال که اهمیت فایروال روشن شد،به تنظیمات آن می پردازیم.فایر وال قابل تنظیم است،یعنی شما می توانید به تناسب کارتان و انتظاری که ازآن دارید فیلترهایی را به آن اضافه یا کم کنید.این که فایروال هنگام عبور دادن اطلاعات از خودش،به چه نوع اطلاعاتی توجه کند و کدام نوع آن را بررسی کرده و جلویعبور آنها را بگیرد،به نظر شما بستگی دارد.
 
می توانید با تنظیم هر کدام از موارد زیر به فایروال دیکته کنیدکه چطور عمل کند:

1)نشانی IP:اگر هنگام اداره شبکه محلی خود متوجه شدید که رایانه ای از طریق اینترنت مرتبت بهserver شبکه شما وصلمیشود و بار ترافیکی زیادی ایجاد می کند،می توانید از فایروال خود بخواهید که به آن رایانه یا نشانی IP مشخص،اجازه ورودبه شبکه را ندهد.

2)نام حوزه (Domain name):از آنجا که نشانیIP یک عدد 32بیتی و استفاده از آن راحت نیست،به همه serverها در اینترنت علاوه بر نشانی IP یک نام حوزه اختصاص میدهند.شما می توانید فایروال را طوری تنظیم کنید که رایانه های شبکهمحلی بتواند به سایت های خاصی (با نشانی حوزه خاص)دسترسی داشته باشند. یا اینکه به مشخص کردن نام حوزه در فایروالبه رایانه های شبکه تان اجازه بدهید که از آن سایت ها دیدن کنند.

3)پورت و پروتکل:فایروال می توانداز طریق شماره پورت های رایانه ها که برای ارتباط با یکدیگر به کار می برند،اطلاعاترد و بدل شده را کنترل کند،همچنین می توان کلمات واصطلاحات خاصی را در بانک اطلاعاتی فایروال مشخص کرد. در اینصورت هنگام وارد یا خارج شدن اطلاعات فایروال محتوای آنها را بررسی می کند و اگر با کلمات خاصی که برایش مشخصکرده ایم روبه رو شود،اجازه نمی دهد آن اطلاعات عبورکنند.

فایروال در برابر چه خطراتی از ما محافظت می کنند؟

1)ویروس ها:از معمول ترین خطرات برای هر رایانه به حساب می آیند و معمولا برنامه های کوچکی هستند که خود را رویرایانه های دیگر کپی کرده و به این روش به سرعت در شبکه شما پخش می شوند.

2)اشکالات برنامه ها و سیستم عامل ها:در بعضی برنامه ها امکان دسترسی به آن برنامه از راه دور (Backdoor)آن همبدون امنیت کافی فراهم شده است.به این ترتیب هکرها می توانند از آن استفاده کرده واز راه دور کنترل برنامه شمارا بدستبگیرند.

3)ماکرو ها:اگر فایروال ورود وخروج اطلاعات را کنترل نکند.هکرها میتوانند با فرستادن قطعه برنامه ها(که ماکرو نام دارند)به رایانه ها،داده ها را پاک کنند یا تغییر دهند و کل شبکه را از کار بیندازند.

4)بمب های ایمیل:در یک لحظه یک نامه صدها و هزاران بار برای یک سرویس دهنده نامه الکترونیکی فرستاده می شود وکاراو را مختل می کند تا جایی که این سیستم دیگر نمی تواند نامه ها را دریافت کند و
از کار می افتد.

5)در بسیاری از مواردی که به سایت ها حمله می شود،هکرها برای وصل شدن به server،سعی می کنند درخواست هایبی شماری برای سرور بفرستد به طوری که سرور نمی تواند سیستم درخواست دهنده را پیدا کند و گیج می شود،به این ترتیبوقتی تعداد این نوع در خواست ها زیاد باشد،server کند میشود در نهایت از کار می افتد.هر فایروال با توجه به سطح امنیتیکه ایجاد می کند،می تواند در مقابل تعدادی از این خطرات از شبکه ما محافظت کند.

ثبت دامنه

ثبت دامنه

ثبت انواع دامنه ملی، دامنه بین المللی، دامنه فارسی و پسوندهای جدید دامنه

طراحی سایت

طراحی سایت

می توانیم برای شما طراحی اختصاصی انجام دهیم با گارانتی و پشتیبانی حرفه ای

میزبانی وب

میزبانی وب

هاست لینوکس، هاست نامحدود، هاست وردپرس، جوملا و هاست سی پنل

نمادهای اعتماد به بهسازان هاست

بهسازان فناوران داده نگار به شماره ثبت 549875 (بهسازان هاست) جزو معدود وب سایتهای هاستینگ و طراحی وب سایت کشور می باشد که عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، دارای نشان ملی ثبت از ستاد ساماندهی وب سایت ها و دارای نماد اعتماد الکترونکی از وزارت صنعت می باشد.

سازمان تنظیم مقررات رادیویی

نظام صنفی رایانه ای استان تهران

logo-samandehi