هاست وردپرس

هاست وردپرس

کد دستوری پیگیری و فعالسازی بسته حمایتی دولتی

استعلام بسته حمایتی به چه شکل است و چطور می‌توانیم ببینیم ما هم مشمول دریافت بسته حمایتی دولت هستیم یا نه؟ این سوالی است که دقیقا از زمان اعلام خبر تخصیص بسته حمایتی به برخی اقشار، ذهن همه ما را به خود مشغول کرده است. دولت، سازمان بهزیستی، کمیته امداد و سازمان تامین اجتماعی و ... هر کدام یک راه برای استعلام بسته حمایتی اعلام کردند. افراد واجد شرایط می‌توانند کد دستوری #۸*۱۴۲* را شماره گیری و کدملی سرپرست خانوار را وارد کنند تا پاسخ برای آنها ارسال شود که آیا مشمول دریافت این کمک هستند یا خیر.

محمد حسن زدا سرپرست سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در روزهای گذشته مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی (۱۴۲۰) تماس‌های فراوانی در این خصوص را پاسخ داده است، گفت: کد دستوری مذکور برای پاسخگویی بهتر و بیشتر مخاطبان تعریف شده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، زدا با اشاره به ارائه بسته کمک دولت به بیمه‌شدگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از بیمه شدگان و ۲ میلیون و ۶۰۰ میلیون نفر مستمری بگیر این سازمان که شرایط دریافت این کمک را داشته اند، بسته حمایتی پرداخت شده است.

کد‌ها و شماره‌های استعلام بسته حمایتی و اعتراض به آن


کد دستوری #۴*۴*: کد دستوری ستاره ۴، ستاره ۴، مربع اولین کد دستوری بود که برای استعلام بسته حمایتی معرفی شد. مسئولیت این سامانه بر عهده وزارت رفاه بوده و در حال حاضر از دسترس خارج شده است. این کد در ادامه کد دستوری ستاره ۴ مربع است که در آن می‌توان خدمات الکترونیک دستگاه‌های مختلف اجرایی را پیگیری کرد.

کد دستوری #۸*۱۴۲*: کد دستوری ستاره ۱۴۲، ستاره ۸، مربع که در حال حاضر برای مشترکان همراه اول فعال است، راهی است که توسط سازمان تامین اجتماعی و وزارت رفاه برای اعتراض به تعلق گرفتن یا نگرفتن بسته حمایتی معرفی شده. با شماره‌گیری این کد دستوری و اعلام کد ملی و شماره تلفن سرپرست خانواده، نتیجه استعلام از طریق پیامک به سرپرست خانوار اعلام می‌شود.

کد دستوری #۹*۱۴۲*: بعد از اینکه کد دستوری ستاره ۱۴۲، ستاره ۸، مربع با ازدحام مخاطب روبرو شد و اغلب مراجعه به آن به خصوص در برخی از ساعات بی‌نتیجه می‌ماند، کد دستوری ستاره ۱۴۲، ستاره ۹ مربع به عنوان کد دستوری کمکی معرفی شد که برای ثبت‌نام مشترکان همراه اول کاربرد دارد.

کد دستوری #۸*۱۴۲۰*: کد دستوری ستاره ۱۴۲۰، ستاره ۸، مربع برای مشترکان اپراتور‌های ایرانسل و رایتل اعلام شده که امکان دسترسی به کد‌های دستوری قبلی را ندارند. این کد دستوری برای ثبت‌نام مشترکان این اپراتور‌ها فعال است.
 
کد دستوری #۹*۱۴۲۰*: کد دستوری ستاره ۱۴۲۰، ستاره ۹، مربع برای مشترکان اپراتور‌های ایرانسل و رایتل اعلام شده است. آنهایی که قصد استعلام گرفتن از وضعیت ثبت‌نام خود را دارند می‌توانند از این کد دستوری استفاده کنند.

کد دستوری #۷۹۹*: کد دستوری ستاره ۷۹۹ مربع توسط اپراتور همراه اول معرفی شده و شماره‌گیری آن در حال حاضر نتیجه‌ای در پی ندارد. این دقیقا همان شماره‌ای است که این اپراتور برای استعلام سبد کالا معرفی کرده بود.

شماره پیامک ۵۰۰۰۷۹۹: این شماره پیامکی توسط اپراتور همراه اول معرفی شده و برای استفاده از خدمات آن باید کد ملی ۱۲ رقمی خود را به آن پیامک کنید. این دقیقا همان شماره‌ای است که این اپراتور برای استعلام سبد کالا معرفی کرده بود.

شماره پیامک ۵۰۰۰۴۹۹: اولین شماره پیامکی که برای استعلام بسته حمایتی معرفی شد، همان شماره پیامکی بود که برای استعلام سبد کالا سال‌ها قبل مورد استفاده قرار می‌‎گرفت. این شماره پیامک به دیتابیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای محل توزیع سبد کالا متصل بود و با ارسال شماره ملی ۱۲ رقمی به این شماره، اعلام می‌کرد که مشمول دریافت سبد کالا هستید یا نه. با وجود اعلام دوباره این شماره برای استعلام بسته حمایتی، ارسال شماره ملی به این شماره نتیجه‌ای در پی ندارد.

شماره تماس ۱۴۲۰: این شماره تماس توسط سازمان تامین اجتماعی اعلام شده و به واسطه شلوغی بیش از حد آن امکان برقراری ارتباط کمی دشوار به نظر می‌رسد، اما آنطور که توسط مسئولان سازمان تامین اجتماعی اعلام شده، کسانی که با این شماره تماس می‌گیرند بعد از اتمام مکالمه در مورد تعلق گرفتن یا نگرفتن بسته حمایتی کاملا قانع می‌شوند.

شماره تماس ۵۴۴۹: شماره تماس ۵۴۴۹ همان شماره تماس تلفن گویایی است که برای استعلام سبدکالا معرفی شده بود. این شماره تماس آبان‌ماه و بعد از واریز اولین مرحله بسته حمایتی اعلام شد و اگر آن را شماره‌گیری کنید، با پیام «شماره‌ای که با آن تماس گرفته‌اید اشتباه است» روبرو می‌شود.

شماره تماس ۰۹۶۱۲: این شماره تماس شما را به مسئولان و کارشناسان وزارت صنعت‏، معدن و تجارت متصل می‌کند تا شما را درباره تعلق گرفتن یا نگرفتن بسته حمایتی راهنمایی می‌کنند.

چه‌کسانی مشمول دریافت بسته حمایتی هستند؟
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی اوایل دی‌ماه گفته بود بسته حمایتی برای دو میلیون و ۶۰۰هزار مستمری‌بگیر سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌شود. افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش که حقوق آن‌ها زیر سه میلیون تومان باشد، بسته حمایتی را دریافت می‌کنند.
بر اساس «دستورالعمل بسته پرداخت کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه»، کارکنان رسمی و پیمانی کشوری و لشگری، کارکنان قراردادی و کارکنان شرکتی دستگاه‌های اجرایی که از محل منابع بودجه عمومی، حقوق کمتر از سه میلیون تومان دریافت می‌کنند مشمول دریافت بسته حمایتی هستند.

همچنین بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح (لشگری)، صندوق بازنشستگی فولاد و سایر صندوق‌های بازنشستگی مشابه که بخشی از مستمری مشمولان آن‌ها از محل منابع بودجه عمومی تأمین می‌شود و مجموع آخرین حکم حقوقی (مستمری) در سال ۹۷ هر یک از آن‌ها کمتر از ۳ میلیون تومان است، از طریق حساب‌های بانکی متصل به حقوق (مستمری) آن‌ها به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

خانوار‌های تحت پوشش و پشت‌نوبتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور از طریق واریز مبلغ به حساب‌های بانکی متصل به یارانه‌های نقدی از این سبد حمایتی بهره‌مند می‌شوند. همچنین خانوار‌های تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق حساب متصل به مستمری سرپرست خانوار مشمول سبد حمایت غذایی می‌شوند.

خانوار‌های با درآمد ماهانه کمتر از سه میلیون تومان از جمله گروه‌های کارگران ساختمانی، قالی‌بافان و شاغلان صنایع دستی، مشاغل آزاد و خویش‌فرمایان و رانندگان بین‌شهری و درون‌شهری، زنبورداران، کارگران باربر، شاغلین کسب و کار‌های خانگی، کارگران کارگاه‌های متفرقه، عشایر و روستاییان، دریافت کنندگان بیمه بیکاری و سایر گروه‌های مشمول که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی می‌شوند، مشمول دریافت بسته حمایتی خواهند بود.

بسته حمایتی شامل چه کالا‌هایی است و کجا توزیع می‌شود؟
کالا‌های پیش بینی شده در این بسته شامل نیاز‌های اولیه غذایی مثل برنج، روغن، قند و شکر و ... است. انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت رفاه در تشریح بسته حمایتی دولت می‌گوید این بسته حمایتی کاملا غیرنقدی است به این صورت که در کارت بانکی سرپرست خانوار‌ها واریز می‌شود، اما به صورت نقدی قابل برداشت نیست.

شعب فروشگاه رفاه، فروشگاه اتکا، فروشگاه افق کوروش، فروشگاه هفت، فروشگاه امکان، فروشگاه اسکاد، فروشگاه فرهنگیان، فروشگاه جانبو، تعاونی مصرف محلی و تعاونی روستایی کشور مکان‌هایی هستند که می‌توانید بسته حمایتی خود را دریافت کنید.

شایان ذکر است هنوز هیچ سامانه ای برای استعلام بسته حمایتی و سبد کالا 97 برای سایر اقشار از جمله کسانی که بیمه نیستند اعلام نشده است و هنوز مشخص نیست تکلیف کسانی که سبد کالا نگرفتند چیست؟

 البته پیشتر معاون وزیر رفاه اعلام کرده بود پس از پایان واریز بسته حمایتی اقشار مشخص شده شامل کارمندان و کارگران، بازنشستگان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، فراخوانی برای ثبت نام کسانی که تحت پوشش این سازمان نیستند اعلام خواهد شد.

با این روند بسیار بعید است واریز مرحله دوم بسته حمایتی دولت (مرحله دوم سبد کالا 97) در ایام دهه فجر انجام شود مگر آنکه دولت افرادی که هنوز بسته حمایتی نگرفته اند را به کلی فراموش کند!

ثبت دامنه

ثبت دامنه

ثبت انواع دامنه ملی، دامنه بین المللی، دامنه فارسی و پسوندهای جدید دامنه

طراحی سایت

طراحی سایت

می توانیم برای شما طراحی اختصاصی انجام دهیم با گارانتی و پشتیبانی حرفه ای

میزبانی وب

میزبانی وب

هاست لینوکس، هاست نامحدود، هاست وردپرس، جوملا و هاست سی پنل

نمادهای اعتماد به بهسازان هاست

بهسازان فناوران داده نگار به شماره ثبت 549875 (بهسازان هاست) جزو معدود وب سایتهای هاستینگ و طراحی وب سایت کشور می باشد که عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، دارای نشان ملی ثبت از ستاد ساماندهی وب سایت ها و دارای نماد اعتماد الکترونکی از وزارت صنعت می باشد.

سازمان تنظیم مقررات رادیویی

نظام صنفی رایانه ای استان تهران

logo-samandehi