google lighthouse for wordpress

آموزش استفاده از Google Lighthouse برای بهبود سرعت وردپرس

وردپرس SEO
زمان مطالعه: 5 دقیقه

شما احتمالاً با این داستان آشنایی دارید: وقت زیادی را صرف مطالعه در مورد چگونگی سرعت بخشیدن به وبلاگ وردپرس خود می کنید و ابزارها و افزونه های رایگان را برای این کار نصب می کنید. سپس شما (یا مشتری شما) تغییر کوچکی در یکی از صفحات خود ایجاد می کنید و سرعت صفحه شما ناگهان خراب میشود.

اگر در بهبود سرعت وب سایت خود جدی هستید ، باید مرتباً سرعت خود را بررسی کنید ، در این صورت می توانید خیلی سریع این مشکل را تشخیص دهید. با این حال ، خوب خواهد بود اگر روشی خودکار برای بررسی سرعت سایت وردپرس شما در هر بار ایجاد تغییر وجود داشته باشد. خوشبختانه یک راه حل وجود دارد.

این راه حل پیکربندی Google Lighthouse برای انجام ممیزی های سریع در صورت تقاضا برای سایت وردپرسی شماست. تنظیم این مورد می تواند کمی طولانی باشد ، اما برای کاربر پیشرفته چندان پیچیده نیست. در این مقاله ، ما توضیح خواهیم داد که چرا و چگونه باید Lighthouse CI را برای سایت وردپرس خود راه اندازی کنید.

مقدمه ای برای تست سرعت وردپرس

در ابتدا بیایید نگاهی دقیق تر به دلیل نیاز به آزمایش سریع سایت وردپرس و روش های استاندارد موجود برای انجام این کار بیندازیم.

اساساً دو دلیل وجود دارد که وب سایت شما – خواه مبتنی بر وردپرس باشد یا نه – سریع است. یکی از این موارد این است که میزان توجه یک کاربر متوسط ​​وب در حال حاضر بسیار کوتاه است ، به طوری که 47٪ از مصرف کنندگان انتظار دارند که یک صفحه وب در کمتر از دو ثانیه بارگیری شود و اگر بارگیری آن طولانی شود ، به سرعت آن صفحه را رها می کنند. به همین دلیل ، کاهش زمان بارگذاری یک نگرانی اساسی برای فروشگاه های تجارت الکترونیکی به صورت ویژه است.

دلیل دوم کمی فنی تر است اما از اهمیت کمتری نیز برخوردار نیست. گوگل از سال 2010 به عنوان سیگنال رتبه بندی از سرعت سایت استفاده می کند. در نتیجه ، سرعت وب سایت ها به فاکتور مهم تری در میزان نمایش صفحه جستجوی گوگل تبدیل شده است.

به همین دلیل ، Google page Speed ​​insight ابزاری کلیدی است که معمولاً توسط متخصصان سئو و بازاریاب استفاده می شود ، زیرا دسترسی مستقیمی به سیستمی که الگوریتم های جستجوی گوگل از طریق آن سرعت صفحه را ارزیابی می کنند می دهد.

این ملاحظات در مورد وردپرس به همان اندازه که در مورد سایتهایی که در سیستم عاملهای دیگر اجرا می شوند نیز اعمال می شود. به همین دلیل و به دلیل تسلط بر وردپرس در بازار ، اکنون ابزارهای مختلفی برای آزمایش سرعت سایت شما در دسترس است. این موارد از بررسی های یکبار مصرف مبتنی بر مرورگر گرفته تا مجموعه های نرم افزاری دسکتاپ کاملاً برجسته را شامل می شوند که به شما اطلاعات کاملی از عملکرد هر صفحه در سایت وردپرس شما می دهند.

Google Lighthouse و وردپرس

یکی از مهمترین و محبوب ترین ابزارها برای ارزیابی سرعت و کیفیت عمومی وب سایت ها ، Google Lighthouse است. تا همین اواخر لایت هاوس تقریباً به طور انحصاری توسط توسعه دهندگان و سایر فنون مورد استفاده قرار می گرفت. اما گوگل تلاش زیادی کرده است تا بتواند آن را برای یک کاربر معمولی در دسترس قرار دهد و به دلیل سطح بالایی از اتوماسیون که ارائه می دهد به عنوان ابزاری برای تست سرعت در حال محبوبیت است.

Lighthouse می تواند برای هر صفحه ای اجرا شود ، خواه احتیاج به احراز هویت داشته باشد یا نه و خواه در وردپرس اجرا شود یا نه. این مجموعه یک سری آزمایشات تعریف شده توسط کاربر را اجرا می کند و سپس گزارشی از نحوه عملکرد صفحه تولید می کند.

سپس می توان از این گزارش ها برای بهبود کیفیت کلی صفحات وب شما از جمله سرعت آنها استفاده کرد.

در حالی که می توانید Lighthouse را مستقیماً از Chrome Dev Tools اجرا کنید ، نسخه ای از ابزار نیز وجود دارد که به طور مداوم به روز می شود. این به Lighthouse CI معروف است و نسخه ای از Lighthouse است که کاربران پیشرفته تر به آن نیاز دارند.

CI در این زمینه مخفف ادغام مداوم (Continuous Integration) است. این یک الگوی توسعه نرم افزار است که در آن به روز رسانی های نرم افزار به طور مداوم توسط توسعه دهندگان در مخزن مرکزی بارگذاری می شود ، بنابراین کاربران همیشه به آخرین نسخه دسترسی دارند. CI اکنون در بسیاری از فناوری ها و صنایع وب استاندارد است. به عنوان مثال ، 43٪ از برنامه های بانکی با COBOL ، یک زبان برنامه نویسی رایانه ای مبتنی بر CI ، برنامه ریزی شده اند.

یک دلیل اینکه CI در همه جا استفاده نشده است این است که هنوز یک تصور گسترده (و غالباً بی اساس) وجود دارد که منجر به ایجاد مشکل در مسائل عمده امنیتی می شود. با این حال حقیقت این است که CI به لطف روشی که اجرای امنیت خودکار را ایجاد می کند ، می تواند به سیستم های نرم افزاری ایمن تری منجر شود.

همچنین دلایل زیادی برای استفاده از Lighthouse CI برای بررسی سرعت سایت وردپرس شما وجود دارد ، اما از جمله مهمترین این موارد این است: شما می توانید Lighthouse CI را پیکربندی کنید تا هر زمان که سایت شما به روز می شود یا تغییر می کند به طور خودکار اجرا شود. این کار را می توان با استفاده از Lighthouse budget انجام داد ، جایی که می توانید تعدادی تست اختصاصی برای قسمت های مختلف سایت خود تعریف کنید.

علاوه بر این ، حتی می توانید از این سیستم خودکار برای جلوگیری از تغییراتی که باعث کند شدن استقرار سایت شما در سایت های وردپرسی شما (یا مشتریان) می شود ، استفاده کنید. این به طور خودکار از تأثیر تغییرات پرهزینه در امتیاز Page Rank شما جلوگیری می کند.

استفاده از Lighthouse CI با وردپرس

آموزش استفاده از Google lighthouse در وردپرس

روند راه اندازی Lighthouse CI برای اجرا در سایت وردپرس شما پیچیده نیست ، اما کمی کار دارد.

برای کسانی که به دنبال خلاصه ای از فرآیند هستند یا کمی دانش فنی بیشتری دارند ، در اینجا طرح اصلی فرآیند آورده شده است:

  • ابتدا باید یک مخزن جدید GitHub راه اندازی کنید تا تغییرات سایت وردپرس خود را پیگیری کنید. اگر به هر حال سرعت سایت خود را به طور منظم آزمایش می کنید ، تنظیم repo مانند این یک روش عالی برای پیگیری سایت شما است ، خواه از Lighthouse CI استفاده می کنید یا نه.
  • در مرحله بعدی ، باید Lighthouse CI را بارگیری کرده و آن را برای یافتن تغییرات پیکربندی کنید. سپس می توانید یک Lighthouse action ایجاد کنید که هر زمان URL در سایت وردپرس شما تغییر می کند به طور خودکار اجرا شود. برای ایجاد عملکرد ، شما باید یک Google Cloud Function جداگانه ایجاد کنید که بتواند پیکربندی عملکرد Lighthouse CI را با URL های اخیراً تغییر یافته از نقشه سایت XML به روز کند و سپس پیکربندی جدید را به مخزن ارسال کند.
  • در این مرحله ، شما نمونه ای از Lighthouse CI را که به طور خودکار در سایت وردپرس شما اجرا می شود ، خواهید داشت و به شما هشدار می دهد که تغییرات برنامه ریزی شده شما را کندتر می کند. از اینجا ، حتی می توانید اقدامات خودکار را به نسخه GitHub خود اضافه کنید تا از انتشار این نوع تغییرات در سایت خود جلوگیری کنید.

جمع بندی

در نهایت هدف از نصب Lighthouse CI در سایت وردپرسی شما نظارت بهتر بر نحوه عملکرد آن است. این به شما در بهبود این عملکرد کمک می کند.

اگر مرتباً مشاهده می کنید که صفحات از بودجه عملکرد Lighthouse خود فراتر رفته اند ، وقت آن است که اقدامی انجام دهید. راهنمای ما را در مورد استفاده از Rank Math بخوانید که می تواند سرعت و سئو وردپرس شما را افزایش دهد.

هر روشی را که انتخاب کنید ، اهمیت سرعت در موفقیت وب سایت خود را به خاطر بسپارید. اطمینان حاصل کنید که مرتباً سرعت سایت وردپرسی خود را بررسی می کنید و چیزی در سرعت سایت شما اختلالی ایجاد نمیکند.

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *