How to Add FAQ Schema

آموزش افزودن FAQ Schema (سوالات متداول) با Rank Math

وردپرس
زمان مطالعه: 8 دقیقه

در این مقاله ، ما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید با استفاده از Rank Math به سرعت و سهولت FAQ Schema را به پست های خود اضافه کنید. سوالات متداول یکی از انواع جدید Schema است که توسط گوگل پشتیبانی می شود و نتایج آن در نتایج جستجو برجسته است.


آموزش اضافه کردن سوالات متداول در Rank Math

افزودن طرح واره سالات متداول به پستهای شما با Rank Math به راحتی آب خوردن است. کار خود را با باز کردن یک پست جدید یا پست موجود با ویرایشگر بلوک شروع کنید.

Rank Math یک بلوک سفارشی به نام FAQ توسط Rank Math به ویرایشگر بلوک اضافه می کند. می توانید بلوک را جستجو کنید یا برای یافتن آن در منوی بلوک پیمایش کنید. کلیک کنید تا آن را به پست اضافه کنید.

rankmath how to use

در اینجا نحوه نمایش بلوک سوالات متداول بر روی صفحه نمایش برای شما آورده شده است.

سوال rank math


از اینجا ، اضافه کردن هر تعداد سوال متداول به پست شما آسان است. سوال را در قسمت Question تایپ کنید ؛ در قسمت Answer پاسخ دهید. در صورت تمایل تصویری به سوال اضافه کنید و در صورت تمایل سوالات متداول بیشتری اضافه کنید. به عنوان مثال.

پاسخ rank math


برای افزودن سوالات متداول دیگر ، روی دکمه افزودن سوالات متداول جدید کلیک کنید و قسمتهای سوال و پاسخ را دوباره پر کنید.

سوال جدید در Rank math


برای حذف یک سوال خاص ، روی نماد سطل زباله در سمت راست بالای سوال کلیک کنید. همچنین می توانید با کلیک روی نماد چشم موقتاً سوالی را پنهان یا غیرفعال کنید. وقتی چندین سوال را آزمایش می کنید و نمی خواهید سوال های مشابه را دوباره اضافه کنید ، این کاملاً مفید است.

مخفی کردن سوال rank math


از آنجا که FAQ Schema به عنوان یک بلوک اضافه می شود ، دارای تمام سفارشی سازی های مربوط به بلوک است که از هر بلوک دیگری انتظار دارید ، به علاوه برخی گزینه های اضافی که فقط در Rank Math پیدا خواهید کرد. وقتی بلوک FAQ فعال است ، تنظیمات بلوک را در نوار کناری مشاهده خواهید کرد.
تنظیمات مختلفی برای بلوک سوالات متداول در دسترس است که در اینجا توضیح مختصری درباره هر یک از آنها ارائه شده است.

تنظیمات rank math question
  • سبک لیست: در اینجا می توانید سبک لیست سوالات متداول را تغییر دهید. گزینه ها هیچ کدام ، لیست نامرتب یا لیست مرتب شده هستند.
  • Title Wrapper: در اینجا می توانید نوع H عنوان را برای سوالات متداول انتخاب کنید. به عنوان مثال ، اگر H2 (پیش فرض) را انتخاب کنید ، سوالها به عنوان H2 در پست شما ظاهر می شوند.
  • اندازه تصویر: در اینجا می توانید اندازه تصویری را که با سوالات متداول نشان داده می شود ، انتخاب کنید. می توانید بین تصویر کوچک ، متوسط ، بزرگ و سایز بزرگ انتخاب کنید.

تمام گزینه های یک ظاهر طراحی شده در بالا به طور انحصاری با Rank Math در دسترس هستند. هیچ پلاگین FAQ Schema دیگری چنین سفارشی سازی و انعطاف پذیری را ارائه نمی دهد.

گزینه های CSS

می توانید با استفاده از CSS گزینه های Block FAQ ، FAQ Schema را سفارشی طراحی کنید. در اینجا چیزی است که برای هر یک از تنظیمات استفاده می شود:

  • Title Wrapper CSS Class: کلاس CSS که می خواهید در مورد سوال استفاده کنید را وارد کنید.
  • کلاسهای CSS Wrapper Content: کلاس CSS که می خواهید در جواب سوالات متداول اعمال شود را وارد نمایید.
  • List CSS Classs: کلاس CSS که می خواهید در لیستی که شامل همه سوالات متداول است اعمال شود را وارد نمایید.

پیش نمایش Schema سوالات متداول

هنگامی که همه سوالهای متداول مربوط به FAQ Schema را اضافه کردید می توانید پست های خود را در وردپرس منتشر یا پیش نمایش کنید و کد Schema سوالات متداول مناسب توسط Rank Math به پست اضافه می شود. در قسمت جلوی سایت سوالها به عنوان سایر مطالب در صفحه شما ظاهر می شوند ، اما در قسمت عقب ، نشانه گذاری مناسب اعمال می شود.

نمونه faq question

در اینجا مثالی از نحوه مشاهده سوالهای متداول در صفحه آورده شده است.

ایمپورت کردن سوالات متداول موجود از Yoast

اگر از Yoast SEO به Rank Math منتقل شده اید و از مراحل راه اندازی اولیه استفاده کرده اید ، کار شما قبلاً با وارد کردن Rank Math انجام شده و تمام بلوک های متداول سوالات Yoast را در مرحله واردات خود به Rank Math تبدیل کرده است.

ایمپورت کردن سوالات متداول از yoast

درصورتی که از مراحل نصب اولیه استفاده نکرده باشید و یا از Rank Math از نسخه v1.0.38 یا نسخه قدیمی تری استفاده باشید، باید بلاک های پرسش های متداول Yoast را به بلوک های پرسش و پاسخ Rank Math به صورت دستی تبدیل کنید. این فرآیند فقط با چند کلیک طول می کشد و همه بلوک های Yoast را با یک بار تبدیل به بلوک Rank Math تبدیل می کند. در اینجا فرآیندی است که شما باید دنبال کنید:

به منوی Rank Math و سپس زیر منوی Status & Tools بروید.

از زبانه ها ، به Database Tools بروید. اولین گزینه گزینه ای است که برای تبدیل Yoast FAQ Blocks خود باید روی آن کلیک کنید.

وقتی روی دکمه تبدیل بلوک کلیک می کنید ، ریاضی رتبه شروع به کار می کند و شروع به تبدیل سوالات متداول پرسش و پاسخ موجود به رتبه ریاضی می کنید.

این روند ممکن است بسته به تعداد پستهایی که از FAQ Schema در آنها استفاده کرده اید ، مدتی طول بکشد ، بنابراین صبور باشید و تا پایان روند صفحه را نبندید.

پس از اتمام مراحل ، باید یک پیام تأیید در بالای صفحه مشاهده کنید ، که همچنین باید تعداد پست هایی را که Rank Math تبدیل کرده است را به شما نشان دهد.

اگر اکنون هرکدام از پست های خود را باز کنید ، خواهید دید که بلوک های Yoast FAQ با بلوک های س سوالات متداول Rank Math جایگزین شده اند.

تبدیل نهایی سوالات متداول یوست


تبدیل بلوک های Yoast به بلوک های Rank Math به صورت جداگانه

تبدیل بلوک های متداول سوالات متداول از Yoast به Rank Math امکان پذیر است. با این حال ، این روش نیاز دارد که هم Yoast SEO و هم Rank Math در وب سایت شما نصب و فعال شوند. به دلایل واضح ، ما آن را توصیه نمی کنیم ، اما می خواهیم ذکر کنیم که این امکان وجود دارد.

برای تبدیل بلوک های متداول پرسش های متداول ، با بلوک سوالهای متداول به پست یا صفحه بروید و بلوک را برجسته کنید. باید ببینید برخی دکمه ها در بالای Block نشان داده شده اند ، که نشانه برجسته شدن Block است.

تبدیل دستی سوالات متداول yoast به rank math

روی اولین دکمه از لیست بروید. برای دیدن گزینه های تغییر Block به یک بلوک دیگر ، روی دکمه کلیک کنید. وقتی بلوک FAQ By Rank Math را مشاهده کردید ، روی آن کلیک کنید. و بلافاصله ، این بلوک به Block Math’s FAQ Block تبدیل می شود.

لطفاً بخاطر بسپارید که این گزینه فقط برای موارد خاص گنجانده شده است و ما استفاده همزمان از دو افزونه SEO را اصلا پیشنهاد نمیکنیم. توصیه می شود برای تبدیل بلوک های پرسش و پاسخ از روش های دیگری که در مورد آنها بحث کردیم استفاده کنید.

در اینجا برخی از سوالات متداول در مورد Blocks FAQ با Rank Math آورده شده است:

آیا می توانید بلوک های پرسش و پاسخ را با استفاده از ویرایشگر Classic در وردپرس اضافه کنید؟

متأسفانه ، این امکان پذیر نیست. با استفاده از ویرایشگر بلوک می توانید تمام سوالات متداول را به پست اضافه کنید و سپس به ویرایشگر کلاسیک بروید. یا محتوایی را که قصد داشتید با ویرایشگر کلاسیک با استفاده از Block Classic اضافه کنید ، اضافه کنید.

آیا اگر ویرایشگر (کلاسیک را برای مسدود کردن) را تغییر دهم ، آیا اجرای برنامه FAQ دست نخورده باقی خواهد ماند؟

بله. FAQ Schema بسیار خوب کار خواهد کرد.

چگونه می توانم بررسی کنم که آیا FAQ Schema به درستی اضافه شده است؟

شما می توانید از Google Structured Data Testing Tool برای آزمایش عملکرد FAQ Schema استفاده کنید. با این حال ، مجبور نیستید این کار را انجام دهید زیرا ما Rank Math را به طور گسترده برای اشکالات آزمایش کرده ایم.

آیا سوالات متداول میزان بازدید را افزایش می دهد؟

هیچ تضمینی وجود ندارد که با اضافه کردن سوالات متداول به پست ، میزان بازدید شما افزایش یابد، حتی اگر به عنوان Rich Snippet نشان داده شوند. هدف اصلی سوالات متداول این است که افراد در گوکل پاسخ دهند و دیگر نیازی به کلیک کردن روی یک وب سایت ندارند. بنابراین برای سوالات ساده ، ممکن است افزایش بازدید زیاد نداشته باشید ، اما دید تجاری دارید. با این حال ، برای سوالهای پیچیده احتمال دارد که بازدید بیشتری داشته باشید.

من سوالات متداول را به صفحه خود اضافه کرده ام ، اما در گوگل نشان داده نمی شوند. چرا؟

درست است حتی پس از اجرای مناسب برنامه FAQ ، این گوگل است که باید آنها را در نتایج جستجو نمایش دهد. از آنجا که Google در مورد فرآیند انتخاب یا بهینه سازی هایی که اعمال می کنید شفاف نیست ، کارهای زیادی نمی توانید برای بهبود شانس خود انجام دهید.

آیا می توانم بیش از 1 سوال متداول در هر پست اضافه کنم؟

از نظر فنیگوگل فقط 1 بلوک سوالات متداول در هر صفحه را مجاز می داند. اما ، ما درک می کنیم که همه کاربران از این محدودیت اطلاع ندارند. برای اطمینان از اینکه همه کاربران FAQ Schema را به درستی پیاده سازی می کنند ، ما FAQ Block را به گونه ای طراحی کردیم که حتی اگر بیش از یک بلوک FAQ ایجاد کنید ، آنها با یکدیگر ترکیب می شوند تا یک بلوک واحد در کد ایجاد کنند. بنابراین ، بله ، شما می توانید بیش از یک بلوک پرسش و پاسخ ایجاد کنید ، اما فقط با Rank Math.

من می خواهم درباره FAQ Schema بیشتر بیاموزم ، از کجا می توانم اطلاعات بیشتری پیدا کنم؟

ما یک راهنمای جامع در مورد FAQ Schema ارائه داده ایم که شامل تمام مواردی است که باید در مورد آن بدانید. با کلیک روی این لینک می توانید آن را بخوانید.

یادگیری همه چیز درباره FAQ Schema

اکنون که در مورد نحوه افزودن FAQ Schema به وب سایت خود با Rank Math آموخته اید و حتی بلوک های FAQ موجود خود را از Yoast می توانید وارد کنید ، اکنون وقت آن است که FAQ Schema را به همه پست های خود اضافه کنید (در صورت منطقی بودن). اما ، قبل از انجام این کار ، ما به شما توصیه می کنیم که همه چیز درباره سوالات متداول ، مزایا ، محدودیت ها و بهترین روش ها را بیاموزید.

ما یک راهنمای مفید در مورد برنامه FAQ ارائه داده ایم که به شما کمک می کند به همه این موارد و موارد دیگر پاسخ دهید.

سخن آخر

با سوالات متداول Rank Math ، افزودن برنامه مناسب سوالات متداول به پست های وبلاگ شما اکنون بدون دردسر است. بنابراین در هر زمان که در وب سایت خود پستی می نویسید که می تواند با برخی از سوالات متداول بهتر شود ، از Rank Math استفاده کنید تا Schema Markup مناسب را به سرعت و به راحتی اضافه کنید.

4.3/5 - (7 امتیاز)

اشتراک مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *