قوانین ثبت دامنه gov.ir.


واجدین شرایط ثبت دامنه gov.ir.
کلیه نهادهای حکومتی شامل قوای سه‌گانه و کلیه نهادهای وابسته به آنها و سایر نهادهای مذکور در قانون اساسی از قبیل نهاد مقام معظم رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان، فرمانداری و استانداری‌ها و نظایر آن می‌توانند درخواست ثبت دامنه مرتبه سوم “.gov.ir” نمایند.

نام دامنه قابل ثبت gov.ir.

نام دامنه قابل ثبت برای متقاضیان واجد شرایط به شرح زیر است:

  1. عین نام متقاضی به همان نحو که در قانون تاسیس یا اساسنامه آن آمده است. عبارات کلی از قبیل «وزارتخانه»، «سازمان»، «فرمانداری» و نظایر آن که بیانگر نوع متقاضی است، می‌تواند از نام دامنه درخواستی حذف شود مشروط بر اینکه باقیمانده نام، از جمله اسامی محدود نباشد.
  2. مخفف دقیق نام متقاضی که از حروف اول کلمات موجود در نام کامل به‌دست می‌آید. برای بدست آوردن مخفف دقیق، ابتدا نام کامل متقاضی به حروف لاتین نوشته شده یا به معادل انگلیسی آن ترجمه می‌شود و سپس حروف اول هر کلمه در کنار هم گذاشته می‌شود. به عنوان مثال، مخفف دقیق برای «وزارت امور خارجه»، حروف اول کلمات“Ministry of Foreign Affairs” یعنی “mfa” بوده و نام دامنه “mfa.gov.ir” به عنوان مخفف دقیق برای این متقاضی قابل ثبت است.
  3. در صورتیکه نام کامل ثبتی متقاضی تنها از دو کلمه تشکیل شده باشد، به دلیل عدم امکان ثبت دامنه‌های دو حرفی، مخفف دقیق نام دامنه درخواستی عبارت است ازحروف اول هر یک از دو کلمه و خط تیره در وسط آنها یا یکی از کلمات موجود در نام کامل به همراه حرف اول کلمه دیگر.
  4. در صورت طولانی بودن نام یا حسب خواست متقاضی،‌ نام دامنه درخواستی می‌تواند شامل بخشی از نام کامل به همراه مخفف دقیق بخش دیگر از نام متقاضی باشد. همچنین این کلمات می‌توانند با خط تیره از هم جدا شوند.
  5. چنانچه حرف اول از واژه‌های موجود در یک نام ثبتی یکی از حروف زیر باشد، برای ایجاد مخفف دقیق به این طریق عمل نمایید: ف f, ph -- چ ch -- ش sh -- ق q, gh -- ژ j, zh -- خ x, kh
  6. دقت نمایید کلیه نهادهای حکومتی با ارائه مدارک خود قادر به ثبت یک دامنه مرتبهٔ سوم با پسوند .gov.ir خواهد بود.

    مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت دامنه

پس از ثبت درخواست نام دامنه به صورت آنلاین در سامانه ثبت دامنه، جهت تایید نهایی درخواست ثبت دامنه، متقاضی باید:

  1. درخواست کتبی خود بر روی سربرگ را که به امضای بالاترین مقام مسؤل رسیده باشد، ارسال نماید.
  2. ارائه شناسه ملی اشخاص حقوقی و کد پستی ده رقمی‌ آخرین اقامتگاه قانونی‌
  3. علاوه بر لزوم ارسال درخواست کتبی ممکن است از متقاضیان، قانون تاسیس یا اساسنامه نهاد مربوطه یا مدارک لازم دیگری که برای تعیین هویت آنها ضروری است، مطالبه شود.

ثبت دامنه

ثبت دامنه

ثبت انواع دامنه ملی، دامنه بین المللی، دامنه فارسی و پسوندهای جدید دامنه

طراحی سایت

طراحی سایت

می توانیم برای شما طراحی اختصاصی انجام دهیم با گارانتی و پشتیبانی حرفه ای

میزبانی وب

میزبانی وب

هاست لینوکس، هاست نامحدود، هاست وردپرس، جوملا و هاست سی پنل

نمادهای اعتماد به بهسازان هاست

بهسازان فناوران داده نگار به شماره ثبت 549875 (بهسازان هاست) جزو معدود وب سایتهای هاستینگ و طراحی وب سایت کشور می باشد که عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، دارای نشان ملی ثبت از ستاد ساماندهی وب سایت ها و دارای نماد اعتماد الکترونکی از وزارت صنعت می باشد.

سازمان تنظیم مقررات رادیویی

نظام صنفی رایانه ای استان تهران

logo-samandehi